Biznes plan
Biznes Plan jest formą szczegółowego przedstawienia sposobu postępowania określającego dlaczego i jak przedsiębiorstwo może osiągnąć szczegółowe cele lub inaczej :
jak powinno realizować założone zadania.
Po przygotowaniu biznes planu kierownictwo musi dostosować strategie zarządzania firmą do konkretnych działań.
Personel kierowniczy, zainteresowani inwestorzy i inni muszą wiedzieć w jaki sposób kierownictwo wykorzystywać będzie pieniądze i zasoby będące w jego dyspozycji dla osiągnięcia założonych celów.
Kierownictwo firmy odpowiedzialne jest w pierwszej kolejności za zapewnienie rozwoju biznesu w przyszłości.
Wymagania te powinny być zawarte w elementach składowych biznes planu, nie powinny one wynikać ze zwykłego przypadku.
Jeżeli rozpoczynamy działalność w biznesie to Biznes Plan powinien być pomocny w firmie w określeniu koncepcji, ocenie konkurencji, określeniu ryzyka oraz w oszacowaniu kosztów.
Skrócona wersja Biznes Planu nazywa się czasami ofertą prywatną dla akcjonariuszy i indywidualnych inwestorów. Przygotowana jest przeważnie jako synteza biznesu dla inwestorów inicjujących działania.
Inwestorzy, z którymi zawarliśmy porozumienie, mogą być zainteresowani otrzymaniem koncepcji całościowego (kompleksowego) ujęcia Biznes Planu. Zakres i wzajemne sekwencje Biznes Planu oraz ich różnorodność uzależniona
jest w zasadzie od złożoności biznesu.
Podstawowe części Biznes Planu
Każdy Biznes Plan zawiera szereg podstawowych części składowych.
Poza tym powinien on dawać odpowiedzi na pytania :
- GDZIE biznes będzie lokowany ?
- DLACZEGO biznes ma szansę na osiągnięcie sukcesu ?
- JAK scharakteryzować środki przedsiębiorstwa i jakie będzie ich wykorzystanie w planie ?
- KIEDY biznes zostanie osiągnięty ?
- KTO ponosić będzie personalną działalność za osiągnięcie celów i podstawowych zadań biznesu ?
- CO chcemy otrzymać, jakie przewidujemy koszty i źródła finansowania ?
Cel opracowania Biznes Planu
Podstawowym celem opracowania Biznes Planu jest dostarczenie jej odpowiedniego przewodnika ( dokumentu ), który krok po kroku doprowadzi ją poprzez wszystkie działania niezbędne do realizacji założonych celów.
Przewodnik ten ma pomóc firmie w:
1. analizie obecnie prowadzonego biznesu
2. opracowaniu koncepcji, z uwzględnieniem własnych możliwości i ograniczeń występujących na starcie w nowym biznesie
3. przygotowaniu planu rozwojowego ( przyszłości ) firmy
4. ocenie możliwości uzyskania kapitału ze źródeł zewnętrznych
5. opracowaniu szczegółowego planu badań i działań marketingowych, w tym promocyjnych
6. przygotowaniu planu operacyjnego działalności firmy
Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,
Na pewno też trzeba odpowiednio przygotować się do prowadzenia swojego biznesu. To nie jest tak, że ruszymy z dnia na dzień... Chociażby istotne jest dzisiaj umiejętne zarządzanie informacjami i to, aby wszystko odbywało się zgodnie z RODO. Dlatego pomocne może być takie https://www.agm-konsulting.pl/oferta/szkolenia-z-bezpieczenstwa-informacji/ szkolenie.
OdpowiedzUsuń